Петролният гигант Shell отчете по-добра от очакваната печалба за второто тримесечие на годината и запази темпа на възвръщаемост на акциите, въпреки въздействието на по-ниските световни цени на петрола и газа.

Британската компания отчете коригирана печалба в размер на 4,26 млрд. долара за периода и надмина очакванията на анализаторите от LSEG за 3,87 млрд. долара. Според друга прогноза се очакваше печалбата да достигне 3,74 млрд. долара, съобщава CNBC.

За същия период на миналата година Shell отчете коригирана печалба в размер на 6,29 млрд. долара, а за първите три месеца на 2025 г. 5,58 млрд. долара.

Резултатите идват малко след като листваната в Лондон компания сигнализира за по-слаби търговски резултати в интегрираното си газово подразделение и загуби в подразделението си за химикали и продукти.

Shell също така обяви още 3,5 млрд. долара за обратно изкупуване на акции в следващите три месеца, запазвайки темпото на възвръщаемост за акционерите. Това е 15-ото поредно тримесечие на обратно изкупуване на акции за поне 3 млрд. долара.

Междувременно нетният дълг на компанията възлиза на 43,2 млрд. долара в края на второто тримесечие, което е увеличение спрямо 41,5 млрд. долара на тримесечна база.

През март Shell обяви плановете си да даде приоритет на възвръщаемостта, да увеличи разходите за икономии и да удвои усилията за втечнен природен газ (LNG).

Стратегическата актуализация имаше за цел да засили ангажимента към акционерите, като същевременно запази фокус върху „ефективност, дисциплина и опростяване“.

Планът изглежда е приет добре от инвеститорите. Цената на акциите на Shell надмина много от европейските и американските конкуренти тази година, отбелязвайки ръст от 8%. За сравнение, британската BP се е повишила с 3%, френската TotalEnergies с 2%, а Exxon Mobil с 4% за същия период.

Наскоро Shell отхвърли спекулациите за възможна оферта за BP, заявявайки в края на юни, че „няма намерение“ да прави предложение за придобиване на изпитващия затруднения местен конкурент.

В четвъртък Shell съобщи, че е постигнала структурни намаления на разходите в размер на 800 млн. долара през първите шест месеца на годината, с което кумулативните намаления от 2022 г. достигат 3,9 млрд. долара.

По-рано през годината компанията си постави цел за намаляване на разходите с 5-7 млрд. долара до края на 2028 г., допълва CNBC.