Спешен PR: Гуинет Полтроу стана говорител на Astronomer след изневярата от концерта на Coldplay
От видео игра до ново значение в тълковния речник – технологичната компания превръща вайръл скандала в капитал за натрупване на рейтинг
&format=webp)
Няма лоша реклама – макар че звучи точно като изтъркано клише, тази фраза е класическа стратегия за измъкване от неловки ситуации в света на шоубизнеса, а през годините се е превърнала в изпитан трик и срещу маркетинг гафове.
Поредното доказателство е технологичната компания Astronomer, в основата на разконспирираната изневяра с „камера за целувки“ на концерта на Coldplay.
Историята взриви интернет с кадрите, от които лъсна изневярата на главния изпълнителен директор с негова служителка от отдел „Човешки ресурси“, припомня Euronews.
След като попадна в светлината на прожекторите, Astronomer пусна нов рекламен видеоклип с участието на Гуинет Полтроу, която е в ролята на временен говорител на компанията. Холивудската звезда, която беше омъжена за фронтмена на Coldplay Крис Мартин обяснява появата си във видеото по следния начин:
„Бях наета за позицията на временен говорител от името на над 300-те служители на Astronomer. През последните няколко дни компанията получи много въпроси – и искат да отговоря на най-често срещаните.“
След това на екрана се изписва въпрос, който гласи:
„OMG, какво всъщност...“ Преди да се появи последната нецензурна дума, видеото се връща към Полтроу, която рекламира някои от услугите на Astronomer, обяснявайки: „Развълнувани сме, че толкова много хора проявяват нов интерес към автоматизацията на работния процес с данни.“
След това на екрана се появява друг въпрос: „Как се справя екипът ви за социални медии?“ Отново, преди изречението да се зареди напълно, Полтроу прекъсва, за да обясни, че компанията все още има билети за предстояща конференция през септември.
„Сега ще се върнем към това, което правим най-добре: да постигаме резултати, които променят правилата на играта за нашите клиенти“, добавя тя в края на видеото.
Вместо да пренебрегва проблема и да избягва въпросите, Astronomer приема и признава смущението, а Полтроу не е единствената знаменитост, свързана с дръзката реакция.
Компанията на Райън Рейнолд, Maximum Effort, също обяви, че е техен клиент.
„Благодарим ви за интереса към Maximum Effort, @astronomerio! Сега ще се върнем към това, което правим най-добре: филми с Хю Джакман, Fastvertising и Wrexham футбол. Ще оставим автоматизацията на работните процеси с данни на Гуинет... Astronomer“, написа в X компанията.
Thank you for your interest in Maximum Effort, @astronomerio! We'll now get back to what we do best: motion pictures with Hugh Jackman, Fastvertising and Wrexham football. We'll leave data workflow automation to ̶G̶w̶y̶n̶e̶t̶h̶ ̶P̶a̶ Astronomer. pic.twitter.com/ayeo65Y0KC
— Maximum Effort (@MaximumEffort) July 27, 2025
Съоснователят и нов главен изпълнителен директор на Astronomer, Пийт ДеДжой, благодари на Maximum Effort в публикация в LinkedIn в неделя.
„Бих искал да благодаря на екипа на Maximum Effort за забележителната им работа с нашия „много временен говорител“. Както каза Гуинет Полтроу, сега е време да се върнем към това, което правим най-добре: да постигаме резултати, които променят играта за нашите клиенти. Очакваме с нетърпение следващата глава за Astronomer.“
Дни след като клипът с изневярата му стана вайръл, главният изпълнителен директор на Astronomer подаде оставка.
Според Luminate, компанията за данни и анализи в сектора, целият скандал е довел до скок на онлайн стриймовете на песните на Coldplay с 20%, както и до повишен интерес към Astronomer.
Компанията е основана през 2018 г. и предоставя услуги за компании, които искат да използват изкуствен интелект.
ДеДжой заяви, че тя се е сблъскала с „необичайно и сюрреалистично“ количество внимание след събитието. Той написа в LinkedIn: „Въпреки че никога не бих желал това да се случи по този начин, Astronomer вече е нарицателно име“.
Самият Крис Мартин също се пошегува със ситуацията: „Бихме искали да поздравим някои от вас в тълпата и да покажем някои на големия екран. Начинът, по който ще го направим, е да използваме нашите камери. Моля, ако не сте се гримирали, направете го сега!“
Лиъм Галахър също се пошегува по време на концерта на Oasis, като предупреди феновете си да не се притесняват, тъй като по време на турнето на групата няма да има камери, които да снимат публиката. „Не се притеснявайте за тези, които изневеряват, нямаме онази камера на Coldplay тук“, заяви той.
"Don’t worry for those who are cheating we don’t have that Coldplay camera here"
— Oasis Mania (@OasisMania) July 21, 2025
Oasis at Heaton Park, 20/07/2025pic.twitter.com/Umkm0DPopF
Вайръл моментът с разкриването на изневяра пред целия свят вдъхнови и нова видеоигра – Coldplay Canoodlers, в която играчите влизат в ролята на оператор на камера за целувки и трябва да открият влюбената двойка.
„Създадох една малка игра, наречена Coldplay Canoodlers. Вие сте оператор на камера и трябва да откриете главния изпълнителен директор и дамата от „Човешки ресурси“, които се гушкат. Всеки път, когато ги откриете, получавате 10 точки“ обяснява създателят Джонатан Ман и допълва: „Исках да видя колко бързо мога да кодирам проста игра, базирана на вайръл момент.“
Думата „Coldplayed“ влезе с ново значение и в тълковния речник, благодарение на Ultimate Classic Rock: „Coldplayed“ като глагол се определя по следния начин:
„Акт на неволно излагане на показ по време на изневяра, особено на публично място, обикновено на големи събития“ и „Да бъдеш видян на неподходящото място с неподходящия човек в неподходящото време“.