Стрийминг гигантът Netflix ще отчете приходите си за второто тримесечие след края на борсовата търговия в четвъртък.

От началото на годината акциите са поскъпнали с около 40%, като оценката им е във фокуса на Уолстрийт, тъй като компанията удвоява разходите си за събития на живо и спортно съдържание.

Ето какви са очакванията за второто тримесечие според консенсусните оценки на Bloomberg:

• Приходи: 11,06 млрд. щатски долара спрямо 9,56 млрд. щатски долара за миналата година; прогноза на Netflix: 11,04 млрд. щатски долара

• Печалба на акция: 7,09 долара спрямо 4,88 долара миналата година; прогноза на Netflix: 7,03 долара

Инвеститорите ще се съсредоточат върху показатели, различни от броя на абонатите, които компанията спря да отчита, тъй като се фокусира върху по-голяма ангажираност и растеж на горната граница на приходите.

В края на 2024 г. компанията е имала 301,6 млн. глобални абонати. В писмото си до акционерите за четвъртото тримесечие Netflix заяви, че ще разкрива данни за абонатите в бъдеще, „когато преминем ключови етапи“, отбелязва Yahoo Finance.

Анализаторите на Уолстрийт остават разделени по отношение на оценката на Netflix, като в момента акциите се търгуват на приблизително 40 пъти по-висока цена от бъдещата печалба, което е значителна премия в сравнение с по-широкия пазар и дори с някои от конкурентите.

В наскоро публикувана информация до клиентите си JPMorgan призова за предпазливост, предупреждавайки, че голяма част от оптимизма около Netflix може би вече е оценен. В резултат компанията потвърди неутралния си рейтинг за акциите и запази целева цена от 1220 долара.

В същото време други смятат, че оценката е оправдана.

„Оценката, както разбирам, е малко завишена“, казва Брайън Мълбери, мениджър на клиентски портфейл в Zacks Investment Management, пред Yahoo Finance, като отбелязва, че Netflix се търгува на приблизително два пъти по-висока оценка от тази на S&P 500.

„Но това е едно от малкото места, където всъщност се очаква наистина силен ръст на приходите през следващите две-три години.“, смята анализаторът.

Той посочва оценки, според които се очаква печалбата на акция на Netflix да нараства с около 21% годишно в следващите три години, което е три пъти повече от темповете на широкия пазар.

Експертът изтъква рекламата като критичен двигател на растежа, определяйки я като най-важния показател след общата печалба и приходите. Очаква се приходите на Netflix от реклами да се удвоят до около 3 млрд. долара тази година, в сравнение с 1,4 млрд. долара през 2024 г.

През май Netflix обяви, че поддържаното от реклами ниво е достигнало 94 млн. глобални месечни активни потребители, което е увеличение спрямо 70 млн. през ноември. Компанията отбеляза и силна ангажираност сред абонатите с реклами в САЩ, които гледат приблизително 41 часа съдържание месечно, равностойно на тези, които ползват план без реклами.

Netflix може да се похвали и със силен списък със съдържание за второто полугодие, включително нови сезони на хитови сериали като Wednesday, Stranger Things, Squid Game, чиято премиера беше миналия месец. Сред големите стрийминг платформи тя води с най-ниска степен на отпадане на абонати, което предполага висока лоялност на потребителите.

Освен това събитията на живо и спортните програми, коледните мачове на NFL и седмичната WWE Raw, могат допълнително да повишат ангажираността, да привлекат рекламни средства и да подкрепят растежа на абонатите. Спекулира се и дали UFC може да бъде следващият голям спортен обект, който ще се появи в Netflix.

По данни на Bloomberg Уолстрийт е с бичи настроения за акциите. Средната целева цена сред анализаторите е около 1263 долара за акция, което е скромно повишение спрямо настоящите нива, допълва Yahoo Finance.