Продажбите на iPhone в Китай са се увеличили през второто тримесечие за първи път от две години насам, показват данни на Counterpoint Research, съобщава CNBC.

Ръстът е от 8% на годишна база и се предполага, че е подкрепен от промоциите през май, когато китайските компании за електронна търговия намалиха цените на iPhone 16 на Apple, най-новият модел устройства, заяви Counterpoint Research.

„Коригирането на цените на iPhone от Apple през май беше навреме и добре прието, тъй като се случи седмица преди Фестивала на пазаруването 618“, обяснява Итън Ки, асоцииран директор в Counterpoint.

Празникът се провежда в Китай всяка година през юни и търговците на дребно в електронната търговия предлагат големи отстъпки.

Завръщането на Apple към растеж в Китай ще бъде приветствано от инвеститорите, след като акциите на компанията паднаха с около 15% тази година, тъй като тя е изправена пред редица неблагоприятни фактори.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши Apple с мита и призова главния изпълнителен директор Тим Кук да произвежда iPhone в Америка, което според експерти е почти невъзможно.

Китай също е главоболие, откакто Huawei, чийто бизнес със смартфони беше ощетен от санкциите на САЩ, се завърна в края на 2023 г. с нов телефон, съдържащ по-усъвършенстван чип, който мнозина смятаха, че Китай трудно би могъл да произведе.

Оттогава Huawei агресивно пуска нови устройства в Китай и дори започна да навлиза отново на международни пазари. Китайският технологичен гигант успя да намали част от пазарния дял на Apple на местно ниво.

По данни на Counterpoint продажбите на Huawei са се увеличили с 12% на годишна база за второто тримесечие. Компанията е най-големият играч в Китай по пазарен дял през второто тримесечие, следвана от Vivo и Apple на трето място.

„Huawei все още се крепи на лоялността на основните потребители, които заменят старите си телефони с нови версии“, допълва старши анализаторът от Counterpoint Айвън Лем.