Stellantis назначи нов главен изпълнителен директор
Главният оперативен директор за Северна Америка Антонио Филоса поема управлението на автомобилния гигант
&format=webp)
Автомобилният гигант Stellantis назначи главния оперативен директор за Северна Америка Антонио Филоса за нов главен изпълнителен директор.
Изборът му поставя край на продължилата месеци кампания за избор на нов лидер, който да поеме ръководния пост в компанията, отбелязва CNBC.
Мултинационалният конгломерат, който притежава марките Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler и Peugeot, заяви, че в близките дни ще проведе извънредно събрание на акционерите, на което Антонио Филоса ще влезе като член на борда на директорите и ще изпълнява функциите на главен изпълнителен директор.
Той ще поеме правомощията на поста считано от 23 юни.
Филоса наследява Карлос Таварес, който неочаквано подаде оставка през декември след рязък спад на печалбата, намаляващи продажби и проблеми в САЩ.
Джон Елкан, който ръководеше временния изпълнителен комитет след оставката на Таварес, ще продължи да изпълнява ролята си на изпълнителен председател.
„Дълбокото разбиране на Антонио за нашата компания, включително за нейните хора, които той счита за наша основна сила, и за нашата индустрия, го подготвят отлично за ролята на главен изпълнителен директор в този следващ и решаващ етап от развитието на Stellantis“, заяви Елкан.
„За мен е огромна чест да бъда главен изпълнителен директор на тази фантастична компания“, заяви Филос, като обеляза, че поема поста в „ключов момент за нашата индустрия“.
25-годишен ветеран в компанията, той е заема поста главен изпълнителен директор на марката Jeep, преди да бъде назначен за главен оперативен директор за пазара в Северна Америка през октомври 2024 г. и за главен директор по качеството през януари тази година.
Stellantis отчете 14% спад на годишна база в нетните приходи за първото тримесечие и оттегли целогодишните си финансови прогнози поради несигурността по отношение на въздействието на търговската политика на президента на САЩ Доналд Тръмп.
Акциите на регистрираната на борсата в Милано компания са се понижили с близо 27% от началото на годината.
Очаква се несигурността във връзка с митата от САЩ да окаже дълбоко въздействие върху автомобилната индустрия, особено предвид високата степен на глобализация на веригите за доставки и зависимостта от производствените операции в Северна Америка.