Правило №1 за инвестиция от милионера Ник Джонас: Дайте ми завладяваща история
Инвеститорът подкрепя не само страхотна бизнес идея или продукт, но и човека, който я е измислил. Затова усети ли нещо фалшиво, Джонас затваря портфейла си
&format=webp)
Ник Джонас има световната слава на музикална поп звезда, но освен това, е мултимилионер и сериен инвеститор.
Най-малкият брат от триото Джонас от години разраства бизнес империята си, оценявана на 80 млн. долара, като инвестира в мода, храна и технологии.
През 2022 г. стана лице на култовата линия за газирани напитки Olipop, чиято стойност възлиза на 1,85 млрд. долара, като участва в кръг на финансиране Серия Б на стойност 30 млн. долара заедно с Камила Кабело, Майнди Калинг и Гуинет Полтроу.
Същата година си партнира с популярната марка зърнени закуски Magic Spoon, подходящи за кето диета, заедно с Шакира, Ръсел Уестбрук и Одел Бекъм младши като част от серия за набиране на 85 млн. долара.
Други негови инвестиции включват марки за храни и напитки като Saucey, Snackpass и Innerchef; модната Perfect Moment; и технологични компании, включително Ember и Mercury.
Макар че има изключително разнообразен инвестиционен портфейл, не всеки бизнес попада във фокуса му. Когато трябва да избере къде да инвестира, гледа към хората в основата на дейността и към историята на компанията, която привлича вниманието му.
В интервю за Fortune той разкрива, че не би влязъл в партньорство с марка с „изфабрикувана“ история, както и други важни съвети за начинаещи интеститори.
„Инвестирането винаги е сътрудничество. В този аспект е важно да се довериш на хората, с които работиш.“
Данните за нетното му състояние от 2021 г. показваха, че възлиза на около 50 млн. долара. Джонас обаче отказва да потвърди сегашния размер на богатството си пред Fortune.
Няма ли убедителна история – не участвайте
Като инвеститор вие подкрепяте не само страхотна бизнес идея или продукт, но и човека, който я е измислил.
Ето защо Джонас смята, че основателите трябва да имат убедителна история, за да инвестира. Ако усети нещо фалшиво, затваря портфейла си.
„Идеите са огромна част от това, което превръща инвестирането в нещо привлекателно или интересно, но най-важното е кои са зад тях. Ако няма страхотна история или ако ми се струва, че е изфабрикувана, тогава ми е по-трудно да се впусна в нещо ново.“
Според Джонас, това е червен инвестиционен флаг.
Защо? За да могат инвеститорите да се вкопчат в дадена идея, те трябва да бъдат увлечени от това, което се продава, и да разберат какво основателят вече е подобрил.
Например Olipop и Magic Spoon спечелиха култови последователи благодарение на това, че популяризираха здравословни алтернативи на нездравословни храни с причудлив привкус, тъй като загрижените за здравето си американци бяха затрупани със скучни хранителни марки.
„Както в сферата на музиката и развлеченията, така и в инвестициите, историята на основателя е наистина важна и мисля, че често се пренебрегва“, обяснява Джонас. „Понякога идеите са водещи, но е важно да се обясни откъде идва това и защо продуктът е значим - не само за човека, на когото го продавате, но и за самия него.“
Лична ангажираност
В допълнение към завладяващата история, Джонас изтъква, че трябва да има доверие на хората, които стоят зад компанията. Без това бизнес отношенията могат да се провалят - което е по-важно за него, тъй като поддържа връзка с основателите, които подкрепя.
„Когато имам това бързо доверие и инвестиция в човека или екипа, то ми помага да се чувствам комфортно, за да се включа по значим начин.“
И това взаимно уважение е в двете посоки.
Докато Джонас има високи очаквания към хората, в които инвестира, очаква да му бъдат върнати същите стандарти. Може да има марки, които не искат инвеститорите да бъдат толкова ангажирани, колкото Джонас, но те няма да стигнат далеч с поп звездата.
„Наистина гледам на това като на важна и значима част от пъзела.“, допълва Джонас.