Суперзвездата на Националната баскетболна асоциация Ръсел Уестбрук обяви началото на Eazewell - стартъп, който използва технология с изкуствен интелект, за да рационализира процеса на координиране на погребения.

Баскетболистът е съосновател заедно с бившата звезда на Charlotte Hornets Кемба Уокър и приятеля си от детството Донъл Бевърли младши, президент на Russell Westbrook Enterprises.

„Цялата ми кариера, както на терена, така и извън него, се състои в това да действам решително в най-важните моменти“, заяви Уестбрук за CNBC. „Eazewell е точно това - решение на съвсем реален проблем.“

Базираната в Лос Анджелис компания използва изкуствен интелект, за да подбира варианти за погребения, съобразени с бюджета и предпочитанията на всеки потребител.

Платформата помага при оформянето на документи, планирането на бюджета, поканите и пренебрегваните задачи, като например анулирането на сметките за комунални услуги и акаунтите в социалните мрежи на починалия близък.

Понастоящем Eazewell има 11 служители и вече е тествала своята бета платформа с повече от 1000 семейства.

Стартъпът не разкрива финансирането си, но има споразумения за приходи с партньорски услуги. Работи и по партньорства с финансови и животозастрахователни компании в тази област. Услугата е безплатна за ползване и „на този етап“ не съдържа рекламен компонент, заяви говорител на компанията.

„Опитваме се да свалим тежестта от раменете на хората, доколкото можем, и да направим този процес много по-лесен“, допълни в интервю за CNBC Уокър.

Eazewell е вдъхновена от гимназиалните години на Уестбрук и Бевърли, когато техният приятел и съотборник в баскетболния отбор Келси Барс умира внезапно от сърдечно усложнение. Уестбрук почита паметта му и до днес, като носи гривна с инициалите му във всеки свой мач в NBA. „Това е напомняне, че животът може да се промени за един миг. Не можеш да избереш момента, но можеш да избереш как да реагираш.“, казва звездата.

Преживяването оставя траен ефект върху двамата приятели, но едва след смъртта на родителите на Бевърли той изпитва от първа ръка трудностите при планирането на погребения. Казва, че преживяването е „неприятно“ и „изтощително“.

Разочарован и фрустриран от процеса след смъртта на майка си и баща си съответно през 2016 г. и 2020 г., Бевърли се обръща към близките си приятели, за да измислят решението Eazewell. „Просто ми се струва, че е идеалният момент да превърнем споделената си болка в цел“, казва Бевърли.

Една от най-иновативните функции на Eazewell е нейният гласово активиран агент с изкуствен интелект, който може да събира оферти за разходи и да се обажда на погребални агенции от името на потребителя.

Напредъкът в изкуствения интелект направи възможно автоматизирането на задачите и създаването на агенти, които могат да се справят с тях, казва Вивиан Гадери, технически ръководител на Eazewell и бивш изпълнителен директор на Amazon.

Стивън Стоколс, инвеститор в Eazewell и главен изпълнителен директор на Tru Skye Ventures, компания за рискови инвестиции в областта на спортните технологии и уелнес, заяви, че тези „трансформационни“ постижения на изкуствения интелект, които помагат на погребалната индустрия да излезе от „тъмните векове“, първоначално са го привлекли към проекта.

Уокър заяви, че се надява Eazewell да предложи на потребителите инструменти за ориентиране в област, която не се изучава в училище или в началото на живота.

„Знаем колко е важно да имаш някой до себе си, който да ти помогне с подробностите, които идват след загуба“, допълва Уестбрук.