Нетната печалба и приходите на Xiaomi за първото тримесечие надминаха очакванията благодарение на по-големите продажби в сегмента на смартфоните.

В четвъртък китайският производител на смартфони и потребителска електроника отчете тримесечна печалба от рекордните 6,49 млрд. юана ($913,5 млн.), удвоявайки се спрямо миналата година.

Тримесечните приходи на базираната в Пекин компания са нараснали с 27% до 75,51 млрд. юана ($10,85 млрд.), надминавайки прогнозата на FactSet за 74,27 млрд. юана.

По-високите от очакваните приходи на Xiaomi се дължат на засилване на продажбите в почти всички основни дейности на компанията.

Продажбите на смартфони са нараснали с 33% до 46,5 млрд юана. Компанията заяви, че е доставила 40,6 млн. смартфона в световен мащаб през първото тримесечие.

Приходите от продуктите ѝ за интернет и лайфстайл, включително таблети, телевизори и лаптопи, са се увеличили с 21% до 20,4 млрд. юана, благодарение на по-високите продажби на домакински уреди и носими устройства.

Приходите от интернет услуги са нараснали с 15% до 8 млрд. юана, благодарение на рекордния брой активни месечни потребители както в континентален Китай, така и на чуждестранните пазари.

Маржът на брутната печалба на Xiaomi се е повишил до 22,3% от 19,5% година по-рано и 21,2% през предходното тримесечие.

Базираната в Пекин компания заяви, цитирана от The Wall Street Journal, че има за цел да достави над 10 000 единици от своя електромобил SU7 през юни, след като той беше пуснат в края на март. Към 15 май Xiaomi е доставила точно толкова електрически превозни средства.

Компанията регистрира 2,3 млрд. юана разходи, свързани с бизнеса ѝ с EV и други нови инициативи за първото тримесечие, което е приблизително еднакво спрямо предходните три месеца.