Уолстрийт закри на зелено, въпреки че Джером Пауъл не каза кога Фед ще свали лихвите
И трите основни борсови индекса отбелязаха печалби след спад в началото на седмицата
Фондовият пазар в САЩ се върна към печалби в сряда, след като председателят на Федералния резерв Джером Пауъл каза пред законодателите, че централната банка все още е на път да намали лихвените проценти тази година.
Въпреки че Пауъл не посочи точно кога се очаква спадът им, основните борсови индекси набраха сила по време на изслушването му пред Комитета по финансовите услуги на Камарата на представителите.
Технологичният Nasdaq Composite приключи с 0,6% нагоре, S&P 500 се покачи с 0,5%, а Dow Jones Industrial Average добави 0,2%, или 76 пункта.
В Европа индексът Stoxx Europe 600 се покачи с 0,4% до нов рекорд.
На дълговите пазари в САЩ доходността на 10-годишните съкровищни облигации падна до 4,104% от 4,136% във вторник - петият спад на бенчмарка за шест дни.
Всички сектори в S&P 500 завършиха нагоре, с изключение на комуникационните услуги и компаниите, които зависят от дискреционните разходи. Акциите на комуналните услуги се повишиха, следвани от акциите на технологичните компании, които се покачиха въпреки спада на пет от акциите във Великолепната седморка, задвижили миналогодишното рали.
И трите индекса остават надолу за седмицата, след като паднаха в понеделник и вторник. Инвеститорите обаче бяха успокоени в сряда, че по-горещата от очакваната инфлация и данните за наемането през януари не са променили очакванията на Фед, че ще бъде уместно да понижи лихвите по-късно тази година, коментира The Wall Street Journal.
CNBC пък посочва, че като цяло речта на Пауъл не дава нови насоки за паричната политика или икономическите перспективи на Фед. Коментарите показват, че централните банкери остават загрижени да не загубят постигнатия напредък срещу инфлацията и ще вземат решения въз основа на входящи данни, а не на предварително зададен курс, отбелязва медията.
Точните думи на председателя на Фед относно лихвите по време на изслушването му бяха следните: „Смятаме, че поради силата на икономиката и пазара на труда, както и поради напредъка, който постигнахме, можем да подходим към тази стъпка внимателно и обмислено. Когато достигнем тази увереност, очакванията са, че ще го направим по някое време тази година. След това можем да започнем да отменяме рестриктивната политика. Не търсим по-добри показания за инфлацията от тези, които получихме. Просто търсим повече от тях.“
Пазарите масово очакваха Фед да смекчи агресивно паричната си политика след 11 повишения на лихвените проценти с общо 5,25 процентни пункта.
През последните седмици обаче тези очаквания се промениха след множество предупредителни изявления от представители на Фед.
Независимо от това Уолстрийт отбелязва напредък.
Айрийн Тункел, главен стратег за акциите в САЩ в BCA Research, казва пред WSJ, че FOMO факторът е движещ фактор за печалбите на фондовия пазар напоследък, като той се насища с повече индивидуални инвеститори, а мечи настроените мениджъри на активи също връщат пари в акции.
При отделните книжа в сряда, производителят на чипове Nvidia продължи възхода си, набирайки 3,2%.
Акциите на DexCom се повишиха с 9,8%, за да поведат S&P нагоре, след като Администрацията по храните и лекарствата разреши най-новия носим глюкозен монитор на компанията за продажба извън гишето. Технологичните компании CrowdStrike и Box се повишиха съответно с 11% и 8,6%, след като отчетоха тримесечни печалби.
Търговците на дребно Nordstrom и Foot Locker се сринаха съответно с 16% и 29%, след като тримесечните резултати надминаха очакванията на Уолстрийт, но перспективите разочароваха инвеститорите.
Производителите на превозни средства за отдих също получиха удар, след като Airstream Thor Industries намали прогнозите си за приходи и печалби. Акциите на Thor се понижиха с 15%, докато конкурентът Winnebago Industries загуби 6%.
Фючърсите върху златото поставиха нов рекорд, като поскъпнаха с 0,8% и завършиха на $2150,30 за тройунция. Бенчмарк фючърсите на петрола в САЩ добавиха 98 цента за барел до $79,13, след като седмичен доклад показа по-голямо от очакваното намаляване на доставките на гориво.