Продажбата на френското новата реколта Божоле нуво (Beaujolais Nouveau) в пластмасови бутилки за пръв път тази година в Япония не е по вкуса на френските винопроизводители, които се опасяват за имиджа на своя продукт, предаде Франс прес.

След вчерашната премиера на новата реколта 2009, японците могат да купуват в някои големи вериги супермаркети младото френско вино в пластмасови бутилки, които приличат досущ на стъклени.

Директорът на японското представителство на компанията за разпространение на френски хранителни стоки Сопекса (Sopexa) Шарл Дюран отбеляза, че винарите държат на традиционната стъклена бутилка и не искат повсеместното въвеждане на пластмасови шишета. От бранша възнамеряват да поискат изрично от догодина да бъде забранена продажбата на запазената марка Божоле нуво в пластмасови бутилки.

Тази година младото вино се продава в Япония между 2000 и 2500 йени в стъклено шише (между 15 и 19 евро), но в пластмасова бутилка цената спада до 750 йени (по-малко от 6 евро) при някои търговци на дребно.

Представител на вносителите на виното в Япония обясни, че пластмасата не намалява качествата на напитката, а по-малкото й тегло улеснява клиентите и намалява цената на транспорта от Франция.

Миналата година в Япония бяха продадени около 6.7 милиона бутилки Божоле нуво. Производителите очакват тази година продажбите да спаднат с 10-15 на сто.

Източник: БТА