От Амстердам до Берлин за 10 евро? Може, с нов стартъп за нискотарифни влакове
GoVolta иска да разтърси европейския международен железопътен пазар с три обещания: достъпни цени, гарантирано място с всеки билет и директни връзки. Но има една подробност – пътуването ще е бавно
,fit(1001:538)&format=webp)
Наричат нидерландския стартъп GoVolta „easyJet на железниците“, а целта му е да привлече повече желаещи за пътуване с влак с евтини билети.
Компанията е определила само 10 евро за цена на първите си 100 билета по маршрута Амстердам – Хамбург през Берлин, който започва през март 2026 г., а резервациите вече са отворени. Планира се още една линия Амстердам-Париж от декември 2026 г.
Пътниците могат да си запазват и пакети за градски почивки чрез GoVolta, включващи билети за влак плюс хотели за настаняване, съобщава Euronews.
Стартъпът се надява да разтърси европейския международен железопътен пазар с три обещания: достъпни цени, гарантирано място с всеки билет и директни връзки.
„Ако попитате хората за международните влакове, винаги ще чуете едно и също“, казва съоснователят Хесел Уинкелман. „Прекарвате часове в търсене, плащате висока цена и не е сигурно дали изобщо ще имате място. Искаме да променим това.“
Понастоящем стандартните билети от Амстердам до Хамбург през март с влаковете ICE на Deutsche Bahn струват между 34 и 59 евро, като са необходими от едно до четири прекачвания. Резервацията на място струва още 5,70 евро.
GoVolta предлага първите 100 билета за всеки влак на цена от само 10 евро. Цените извън промоцията са средно около 30 евро.
Има обаче една важна подробност: влаковете на тези цени могат да достигнат максимална скорост от 160 км/ч, което е значително по-ниско от потенциалните 300 км/ч на ICE и Eurostar. Това означава, че пътуването често ще бъде по-бавно, с около час повече между Амстердам и Берлин, а пътуването до Париж може да отнеме два пъти повече време отколкото с Eurostar.
Влаковете на GoVolta ще разполагат с около 820 места в 11 вагона. В салона ще се сервират топли и студени напитки, закуски и леки ястия.
Пътниците могат да избират между два класа билети: икономичен и комфортен, като последният обещава по-тиха среда и по-просторни седалки. Тези в икономичен клас могат да надградят билета си, като резервират мястото срещу тях на по-ниска цена, за да имат повече пространство.
Билетите включват два броя ръчен багаж като стандарт, а по-голям или допълнителен багаж може да се резервира отделно.
Голямата амбиция на GoVolta е да направи „пътуването до Европа с влак толкова лесно и достъпно, колкото и със самолет“. Но това не е първият нискотарифен железопътен оператор, който се застъпва за устойчиво пътуване и държи авиокомпаниите нащрек.
Той следва стъпките на нидерландско-белгийския стартъп European Sleeper, който започна да предлага достъпни нощни влакове през 2023 г.
Ouigo във Франция, Avlo в Испания и Lumo във Великобритания също предизвикват монопола на националните железопътни оператори и нискотарифните авиокомпании, като предлагат евтини високоскоростни варианти за пътуване с влак, допълва Euronews.
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)