Шефът на Salesforce: AI е „просто характеристика на стоката“
Според Марк Бениоф инвеститорите, които са „се оттеглили“, „смятат, че софтуерните компании са под натиска на изкуствения интелект, когато е точно обратното“
,fit(1001:538)&format=webp)
Докато бизнесът се опасява, че AI може да измести служителите в сектора на корпоративния софтуер, според главния изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф големите езикови модели са „просто характеристика на стоката“, която укрепва продуктите на компанията му.
„Всички тези големи езикови модели са еднакви. Ние искаме най-евтиния, след което го включваме. Имаме всички данни на клиентите си. Имаме нашите убийствени приложения. Това не са стоки.“, обяснява той в интервю за CNBC.
Големите езикови модели, или LLM, са AI модели, обучени на данни, които могат да имат различни функции, включително анализ, обобщаване и чатбот услуги.
Водещите хиперскейлъри Google, Microsoft и OpenAI, инвестират милиарди в разработването на технологията, допълва CNBC.
На този фон акциите на Salesforce преживяха трудна година, въпреки че технологичният сектор отбеляза ръст.
Те бяха повлечени надолу от опасенията на Уолстрийт, че изкуственият интелект може да направи някои софтуерни продукти излишни. От началото на годината са спаднали с повече от 25%, докато технологичният Nasdaq Composite е отбелязал ръст от повече от 21%.
Самият Бениоф не засяга темата за спада в интервюто си, но намеква, че инвеститорите, които са „се оттеглили“, „по някакъв начин смятат, че софтуерните компании са под натиска на изкуствения интелект, когато всъщност е точно обратното“.
„Софтуерните компании се подкрепят от изкуствения интелект, който ги захранва“, продължава той.
Акциите на Salesforce скочиха в четвъртък, след като компанията отчете огромно увеличение на печалбите, като завършиха с ръст от 3,66%. Въпреки че приходите бяха малко по-ниски, Salesforce повиши прогнозата си за приходите за текущото тримесечие.
Бениоф се похвали с представянето на Agentforce – продуктът, който автоматизира работните процеси в продажбите и обслужването на клиенти. По време на телеконференцията за финансовите резултати той заяви, че годишните приходи от него са над 500 милиона долара, което е ръст от 330% спрямо миналата година.
Той заявява още, че Salesforce е сключила над 18 500 сделки с Agentforce през годината от представянето на продукта, като 9500 от тях са платени транзакции. „Това е най-бързо растящият продукт, който съм виждал в историята на Salesforce“, допълва главният изпълнителен директор.
&format=webp)
&format=webp)
)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)