Съдържанието на The Walt Disney Company, включително канали като ABC и ESPN, ще бъде премахнато от YouTube TV, след като двете компании не подновиха договора си за стрийминг.

„Въпреки всичките ни усилия, не успяхме да постигнем справедливо споразумение и от днес програмите на Disney няма да бъдат достъпни в YouTube TV“, се съобщава в изявление на платформата, цитирано от CNBC.

Двете страни са водили преговори, но не са успели да постигнат ново споразумение за разпространение преди изтичането на съществуващия договор на 30 октомври.

Disney не отговори на запитването за коментар.

Медийният и развлекателен конгломерат първи предупреди за потенциалното премахване на съдържание миналата седмица.

В официалния си блог YouTube заяви, че Disney „използва заплахата от прекъсване на YouTube TV като тактика за преговори, за да наложи условия, които биха повишили цените за нашите клиенти“, и сега изпълнява тази заплаха.

„Няма да се съгласим с условия, които поставят нашите абонати в неравностойно положение, докато са от полза за собствените продукти на Disney за телевизия на живо“, заяви YouTube TV в публикация на уебстраницата на центъра си за обслужване на клиенти.

Предложенията на Disney за телевизия на живо включват каналите Hulu + Live TV и Fubo, отбелязва CNBC.

„Знаем колко неприятно е да загубите каналите, които харесвате, и сме решени да продължим да работим с Disney, за да постигнем споразумение“, допълват от YouTube в изявлението, уточнявайки, че ако съдържанието не е достъпно за продължително време, ще предложат на абонатите си кредит от 20 долара.

YouTube TV заплаща на телевизионните оператори за излъчването на техните канали и през последните месеци води напрегнати преговори за подновяване на договорите.

Миналия месец огромна база съдържание беше на път да бъде премахнато, но след временно удължаване на срока компаниите постигнаха споразумение, което предотврати изтеглянето на предавания като Sunday Night Football и America’s Got Talent.

CNBC съобщи миналата седмица, че Disney е готова да предложи на YouTube TV дистрибуторско споразумение, което ще даде на някои абонати достъп до Disney+, Hulu и ESPN+ без допълнителни такси. Тя вече е предложила подобни условия на Charter, най-големия доставчик на платена телевизия в САЩ по брой абонати.

YouTube обаче е поискал стрийминг съдържанието на Disney да бъде включено в YouTube TV, като по този начин клиентите да могат да гледат Disney+, Hulu и ESPN+ без да напускат платформата, според източник, запознат с преговорите. Disney е отхвърлил това предложение и няма планове да отстъпи от искането, коментират за CNBC запознати източници от компанията.

Конфликтът между двата медийни гиганта получи още един допълнителен обрат, след като YouTube нае бившия дистрибуторски мениджър на Disney Джъстин Коноли, което доведе до дело за нарушение на договора.

Конъли се е оттеглил от преговорите за стрийминг между двете компании, съобщи по-рано CNBC.

YouTube е най-големият дистрибутор на медийно съдържание в САЩ по отношение на ангажираността на аудиторията, като през юли е заел над 13% от времето за гледане на телевизия, според Nielsen. Той е на път да стане най-голямата медийна компания по приходи през 2025 г., изпреварвайки Disney, според данни на анализатори от MoffettNathanson.