Повече от шест на всеки десет млади граждани от ЕС използват социалните медии, за да следят ежедневно актуални социални и политически събития, показват нови данни на Евробарометър.

Проучването следва декларация, подписана по този месец от всички страни от ЕС, с изключение на Естония и Белгия, в която се призовава за по-силна защита на децата в интернет и се подкрепя въвеждането на минимална възраст за достъп до социалните медии, пише Euronews.

Министрите от държавите членки заявиха, че ще проучат дали са необходими допълнителни мерки към правилата на ЕС, тъй като според тях непълнолетните са изложени на все по-голям риск от незаконно, вредно и екстремистко съдържание и „се нуждаят от по-силна и по-целенасочена защита“.

Според Евробарометър, Instagram, TikTok и X са най-използваните социални мрежи сред потребителите на възраст между 15 и 24 години.

По-младите респонденти са по-склонни от тези на възраст над 55 години да четат или разглеждат съдържание в своя фийд, да харесват или реагират на публикации, както и да споделят съдържание чрез директни постове или чатове.

Въпреки това те са по-малко склонни от всички други възрастови групи да коментират публикации – 18% в сравнение с 22%-24 % от останалите потребители.

Повече от половината от младото поколение активно търси информация в социалните медии, които все повече се превръщат в източник на дезинформация.

Около 46% от анкетираните казват, че са били изложени на дезинформация и фалшиви новини в последните 7 дни.

Въпреки това повечето млади европейци се чувстват добре подготвени да разпознават и да се предпазват от фалшиви информации в интернет. Около 71% от тях се чувстват уверени в способността да разпознават дезинформацията, когато се сблъскат с нея, което е най-високият процент във всички възрастови групи.

Най-често използваните стратегии за проверка от младите хора са да се уверят, че информацията е от надежден източник, да проверят коментарите, за да видят какво казват другите по въпроса, и да проверят дали снимките или видеоклиповете изглеждат истински или фалшиви.

Според проучването на Евробарометър по-младите възрастови групи са по-склонни да следят профилите на международни организации, политици на равнище ЕС и политически партии на равнище ЕС.