Основателят на Аnduril: „САЩ трябва да са оръжеен магазин на света, а не да изпращат войниците си“
„Идеята е, че всичко, върху което работим и в което инвестираме, трябва да бъде изграждано с допускането, че някъде през 2027 г. Китай ще предприеме действия срещу Тайван“, коментира Палмър Лъки в подкаста на Джо Роугън
&format=webp)
Палмър Лъки казва, че неговата отбранителна компания Anduril има вътрешна стратегия, която ръководи всичко - „China 27“.
„Идеята е, че всичко, върху което работим и в което инвестираме, трябва да бъде изграждано с допускането, че някъде през 2027 г. Китай ще предприеме действия срещу Тайван“, коментира Лъки в нов епизод на подкаста „The Joe Rogan Experience“.
Лъки призна пред Роугън, че може и да греши относно плановете на Китай за Тайван - демократичен остров, който китайското правителство смята за отцепила се провинция.
„Може никога да не се случи. Може да се случи по-късно“, каза той.
„Но, представи си колко глупав ще се чувствам, ако похарча стотици милиони долари за разработване на нова оръжейна система, която няма да влезе в експлоатация до 2030-те - което, според повечето експерти, е извън прозореца, в който би се случила инвазията.
Няма ли да съм тотален глупак, ако има огромен конфликт и съм изхарчил всичките си пари за нещо, което не е било готово навреме?“
Лъки добави, че смята пълномащабна инвазия на Тайван за по-малко вероятен сценарий и че Китай вероятно ще предпочете блокада, с която да задуши острова.
„И въпросът е - дори при блокада най-добрата отбрана е Тайван да притежава способности, които го правят бодлив като таралеж“, каза още Лъки.
„Искаш да имаш неща като възможности за морско миниране, които правят блокадата практически невъзможна за изпълнение без унищожаването на целия флот. Искаш ракети и противоракетни системи, които да затруднят стесняване на обсадата на страната.“
Лъки разказа пред Роугън, че е бил в Тайван преди няколко седмици, за да предаде лично „куп ракети и оръжейни системи, предназначени конкретно да противодействат на китайска инвазия“.
Той също така коментира, че според него САЩ трябва да избягват война, при която американски войници биват изпращани „да умират за други страни“. Вместо това САЩ трябва да се превърнат в „оръжеен магазин на света“.
„И какво трябва да направиш, за да си добър оръжеен магазин? Трябва да поддържаш наличности. Трябва да държиш нещата на рафтовете. Трябва да продаваш на разумни цени. Не трябва произволно да прекъсваш доставките на съюзниците.“
Под ръководството на Лъки Anduril си е извоювала място в отбранителната индустрия, доминирана от големите концерни. Междувременно американските въоръжени сили изглежда са склонни да преминат към по-благоприятен за стартъпи процес на поръчки, пише Business Insider.
„Ще разклатим напълно системата, която задържа армията десетилетия наред и пълнеше джобовете на големите доставчици толкова дълго време“, каза на 13 октомври вицепрезидентът на американската армия Дан Дрискъл.
През май Meta обяви партньорство с Anduril за проектиране и изграждане на следващо поколение устройства за разширена реалност за военни приложения. Anduril посочи в прессъобщение от 29 май, че проектът се „финансира с частен капитал, без подкрепа от данъкоплатците, и е предназначен да спести на американската армия милиарди долари.“
Сътрудничеството вече дава резултат: на 13 октомври Anduril представи пакет продукти под името EagleEye.
Устройствата варират от каски до очила и включват дисплеи, които според Anduril могат да показват данни върху зрението на войника в реално време на бойното поле.
Anduril също така се конкурира с големите отбранителни компании на пазара на дронове. През март компанията спечели 10-годишен договор на стойност 642 милиона долара с Корпуса на морската пехота на САЩ за противодронови системи.