Любимо момиче от поп групата Spice Girls. Амбициозна соло изпълнителка. Кралицата на всички футболни съпруги. Утвърден моден дизайнер. И глава на „второто кралско семейство“ на Великобритания.

През последните три десетилетия Виктория Бекъм преминава през изключително публична метаморфоза – промяна, която малко хора биха успели да осъществят, разказва The Independent.

Ако през 1997 г., когато излиза филмът за поп групата, от която Бекъм е част – Spice World, някой беше казал, че „изисканото“ момиче от Spice Girls – тази с минироклята на Gucci – един ден ще представя колекциите си по време на Paris Fashion Week, а публиката ще я аплодира, сигурно всички биха реагирали скептично.

И все пак Виктория почти напълно успява да обърне представите за себе си. „Преоткриване“ тук не са точните думи. Това е по-скоро еволюция“, казва тя в интервю за Harper’s Bazaar през 2020 г.

Следващата стъпка в тази еволюция е нейното ново превъплъщение – като звезда в сериал на Netflix.

Минидокументалната поредица Victoria Beckham проследява кариерата ѝ от времето на Spice Girls до днешната ѝ работа като дизайнер, както и трудностите, през които е преминала, докато изгражда едноименния си моден бранд.

По-откритата и човешка Виктория, представена в сериала, е на светлинни години от жената, която някога отказва да се усмихва пред камерата.

Но как тя успява да промени напълно имиджа си?

В края на 90-те Виктория Адамс е известна като част от Spice Girls. Когато започва да излиза с младия футболист Дейвид Бекъм, тя всъщност е по-известната от двамата. След разпадането на групата през 2001 г. обаче кариерата ѝ като соло изпълнител не тръгва добре.

Публиката и медиите често я обвиняват, че разсейва Дейвид от футболната му кариера с показния си начин на живот. Сватбата на двамата е пищна и поставя началото на ерата „Posh & Becks“, в която те олицетворяват блясъка на светския живот на новото хилядолетие.

С нарастващия медиен интерес Виктория започва да се крие зад огромни слънчеви очила, а лицето ѝ изглежда безизразно. Този образ бързо е наречен „студен“ от аудиторията. През годините тя признава, че зад тази сдържаност всъщност стои притеснение заради акне и несигурност, а не надменност, както предполагат повечето хора.

Когато през 2008 г. Бекъм решава да създаде собствен моден бранд, никой не очаква нещо сериозно. В съзнанието на хората тя все още е футболната съпруга с чанти Hermès, къса рокля и светлорусата асиметрична прическа „pob“.

Но вместо да стартира с много шум и известни лица в модата, Виктория избира движещата сила на нейния бранд да бъде дискретността. Първата ѝ колекция включва едва 10 рокли, които са изчистени, елегантни и прецизно скроени. Реакцията е изненадващо добра – модните критици я хвалят за сериозния подход и стилното изпълнение.

Тя не се преструва на дизайнерка, която разбира от всичко. Виктория признава, че няма официално образование в сферата на модата и че работи с професионални моделиери, докато самата тя се фокусира върху идеята и цялостната визия на бранда. Искреният ѝ подход и отдадеността ѝ ѝ печелят уважение във висшата мода.

В контраст с много знаменитости, които се опитват да изглеждат така, сякаш успехът им идва без особени усилия, Виктория винаги е признавала, че е работохоличка. „Винаги съм полагала двойно повече усилия, за да постигна средно добри резултати“, казва тя в интервю.

Тя започва кариерата си скромно, но постепенно се изкачва – от малки ревюта до участие по време на Седмицата на модата в Париж. Вече има собствен бутик в Лондон, собствена козметична линия и е спечелила подкрепата на икони в модната индустрия, като главния редактор на Vogue Ана Уинтур.

Малцина други известни личности успяват да изградят моден бранд, който да бъде едновременно уважаван и устойчив във времето.

Марката е предпочитан избор от звезди като Дженифър Лопес, Роузи Хънтингтън-Уайтли и принцесата на Уелс. Въпреки това компанията е преживяла и своите трудни години. В последните четири обаче тя отчита ръст на продажбите с 26%, достигайки 112,7 млн. паунда през миналата година.

Въпреки че продължава да отчита загуби, модният и козметичният бизнес се развиват със стабилни темпове – особено благодарение на грим продуктите ѝ, които се продават изключително добре.

Днес Виктория Бекъм умело използва социалните си мрежи, за да покаже на аудиторията си по-човешката си страна. С последователите си тя споделя чувство за хумор, семейни моменти и доза самоирония.

Преди години дизайнерката беше обвинявана, че е надменна личност. А днес тя често се шегува с това и дори пуска тениски с надписи като “Fashion stole my smile” („Модата ми открадна усмивката“).

След появата ѝ в документалния филм за съпруга ѝ Beckham (2023) публиката я вижда в по-естествена, дори забавна светлина. Новият ѝ образ е по-откровен и самоироничен – очевидно се харесва от феновете.

Сега Netflix показва още една страна на Виктория – звезда, дизайнер, майка и бизнесдама, която след три десетилетия в светлината на прожекторите доказва, че може непрестанно да се променя, без да изгуби себе си.