През последните месеци Meta Platforms – компанията зад Facebook и Instagram – е провела разговори с редица медийни организации, сред които Axel Springer, Fox Corp. и News Corp, относно лицензиране на техни статии за използване в инструментите ѝ с изкуствен интелект, съобщава The Wall Street Journal.

Запознати с въпроса източници твърдят пред WSJ, че Meta предлага различни продукти, задвижвани от AI, включително чатботове. Разговорите с медиите са съсредоточени върху лицензиране на новинарско и друго съдържание за интегриране в тези продукти.

Това бележи промяна за гиганта в социалните мрежи, който през последните години намали акцента върху плащането за и популяризирането на новинарско съдържание. Някои от разговорите са на ранен етап и може да не доведат до нови сделки, уточняват източниците.

Fox и News Corp, компанията-майка на The Wall Street Journal, имат общ собственик.

Meta има противоречива история в отношенията си с издателите. Преди години компанията подписа сделки на стойност десетки милиони долари за включване на съдържание от The Wall Street Journal, The New York Times, The Washington Post и други в раздела си „News“. През 2022 г. обаче тя заяви, че спира плащанията към издателите.

Решението на Meta да даде по-малък приоритет на новините доведе до спад на трафика от Facebook за много медии. През последните месеци обаче някои издатели съобщават, че отново наблюдават ръст на посещенията от платформата.

Бързият възход на AI разтърси издателската индустрия, тъй като технологичните компании извличат съдържание от сайтове и използват материали на новинарски организации за обучение на своите големи езикови модели. Промените в начина, по който хората търсят информация онлайн, също доведоха до спад в трафика за много медии.

Meta обяви сделка за лицензиране на AI съдържание с Reuters през октомври миналата година, но е започнала по-широки разговори с издатели едва през последните месеци, посочва WSJ.

Междувременно много от конкурентите на Meta вече сключиха сделки за лицензиране на съдържание в новинарската индустрия. OpenAI подписа лицензионни договори с издатели като News Corp, Axel Springer и Dotdash Meredith (сега известна като People Inc.), докато Amazon.com има такава сделка с The New York Times.