Митата удариха и бургера: McDonald's отчете най-слабите си продажби от 5 години насам
Приходите в американските обекти на веригата са намалели с 3,6% през тримесечието. Това е най-рязкото понижение от края на юни 2020 г., когато светът беше в локдаун
&format=webp)
Гигантът за бързо хранене McDonald's претърпя най-големия спад на продажбите си в САЩ от началото на пандемията през 2020 г.
Според компанията слабите резултати се дължат на опасенията на клиентите за икономиката на САЩ, които според главният изпълнителен директор Крис Кемпчински „се борят с несигурността“.
Той обаче увери инвеститорите, че веригата може да „се справи и с най-трудните пазарни условия“.
В продължение на месеци McDonald's се опитваше да възвърне ентусиазма на клиентите, след като се сблъска с недоволството от повишаването на цените, особено от страна на домакинствата с по-ниски доходи, отбелязва BBC.
Въпреки това приходите в американските обекти са намалели с 3,6% през първите три месеца на 2025 г. в сравнение с година по-рано. Това е най-рязкото понижение от трите месеца до края на юни 2020 г., когато бяха в сила ограниченията за пандемия.
Изненадващият спад на продажбите съвпада със свиването на американската икономика от 0,3% на база годишен темп през тримесечието, което е първият спад за такъв период от 2022 г.
Реагирайки на данните, президентът Тръмп призова за търпение, заявявайки, че се нуждае от „малко време“, и определи цифрите като отражение на „икономиката на Байдън“, неговият предшественик в Белия дом.
Дани Хюсън, ръководител на отдела за финансови анализи в AJ Bell, обаче коментира, че американските потребители са притеснени от новите търговски политики и в резултат намаляват дискреционните си разходи.
„Те се притесняват, че цените ще се повишат още повече и домакинските бюджети, които вече усещат влиянието на предишната инфлация, ще бъдат натоварени до краен предел. Освен това са изнервени от риска за загуба на работни места, ако икономиката продължи да се задъхва, тъй като бизнесът се опитва да се справи с променящата се тарифна среда.“
Данните на McDonald's отразяват първите два месеца от президентството на Доналд Тръмп, като отчетният период приключва точно преди обявяването на митата на 2 април или т.нар. от него „Ден на освобождението“.
„Днес потребителите се борят с несигурността, но винаги могат да разчитат на McDonald's за изключителна стойност.
Имаме 70-годишно наследство от иновации, лидерство и доказана гъвкавост, които ни дават увереност в способността ни да се ориентираме дори в най-трудните пазарни условия и да печелим пазарен дял“, добави главният изпълнителен директор Крис Кемпчински.
През същия тримесечен период до март спадът в продажбите в САЩ е довел до спад на глобалните приходи от подобни продукти с 1%, въпреки нарастващите продажби в Япония, Австралия и Близкия изток, допълва BBC.