При автомобилите лошият дизайн може да доведе до особено тежки последици.

Той е вреден за тялото ви, за продължителността на живота и за портфейла ви.

Има един-единствен автомобил, който вече е спечелил титлата за най-лош дизайн и вероятно не е трудно да се досетите кой е, пишат Fast Company.

Гордостта на Илон Мъск Cybertruck има врати, които могат да отрежат пръстите ви, педал на газта, който може да ускори неконтролируемо до фатален удар, а сега цената му на пазара на резервни части е в свободно падане.

Ако трябва да сме честни, стойността на всички автомобили пада рязко веднага след като слязат от пазара, но някога основателят на Tesla мислеше, че може да се противопостави на тази тенденция.

Той дори предположи, че всички модели Tesla всъщност ще увеличат стойността си – нещо, което пазарните данни категорично опровергаха. Цените падат като тези на всеки друг автомобил, дори повече, след като производителят беше принуден рязко да ги намали заради разгорещената конкуренция при електромобилите.

Но киберпикапът не е обикновена Tesla. Неговият дизайн е толкова сложен, че наличността е ограничена, откакто беше пуснат в продажба през лятото на 2023 г.

И въпреки че беше съпътстван от проблеми от началото, шумотевицата направи феновете толкова нетърпеливи, че цената при препродажба се удвои и утрои първоначалната от 102 235 долара (действителната цена, след като Tesla добави задължителния пакет екстри Foundation за 20 000 долара, който включва доживотно пълно самоуправление и доживотна интернет връзка).

Макар че Rivian R1, GMC Hummer EV или Ford F-150 Lightning също имаха момент на златна треска при пускането си на пазара, той не беше толкова луд, колкото при Cybertruck.

Аукционите на F-150, които Ford забрани, достигнаха надценка от 8000 долара още при пускането му на пазара през 2022 г. Единствено Rivian започна да се доближава до манията по пикапа, като някои се опитаха да продадат R1T Launch Edition за около 150 000 долара (MRSP беше 85 000 долара). Далеч от най-високата цена на Cybertruck от 244 000 долара.

Сега Tesla обещава да съди всеки, който се опита да препродаде пикапа си в рамките на първата година след закупуването му. Което не спира търговците да правят точно това. До момента не знаем за някой, станал обект на атака от компанията на Мъск въпреки многократните й заплахи.

Новината тук обаче е друга, допълват Fast Company.

Първоначалният наплив за Cybertruck е солидно охладнял, както съобщават множество издания за автомобилни ентусиасти и фенове на Tesla. Сривът на цените всъщност започна през април, но сега стойността при препродажба все повече се доближава до първоначалната цена.

Както съобщава Autoevolution, "неотдавна хората бяха готови да платят повече от два пъти първоначалната цена чак до 240 000 долара, за да се сдобият с такъв автомобил от сивия пазар. Въпреки това, Cybertruck загуби блясъка си, като стотици бройки са обявени в CarGurus на цени от 130 000 долара".

Поглеждайки към стотиците Cybertruck в сайтовете за препродажба, е логично да се мисли, че цените ще продължат да падат, докато не станат под първоначалната, както при всеки друг употребяван автомобил на планетата.

Част от спада може да се отдаде на увеличеното производство. Според Tesla компанията е произвела 1000 пикапа за една седмица през април миналата година, с което е достигнала почти 4000 продадени бройки от пускането им на пазара през 2023 г.

Запитването за коментар от Tesla остана без отговор.

Неотдавна компанията твърдеше, че има петгодишен резерв; сега тя казва, че ако поръчате днес, Cybertruck ще ви бъде доставен догодина.

Възможно ли е увеличеното производство да е единствената причина за тази внезапна промяна в сроковете или за спадащите цени при препродажба?

По-вероятно става дума за комбинация, а поевтиняването означава, че търсенето на модела намалява, дори когато производството се увеличава. В същото време основният му конкурент Ford F-150 Lightning увеличава два пъти броя на регистрационните си табели въпреки общия спад в продажбите на електромобили.

На този фон, форумът за собственици на Cybertruck е пълен с лавина от докладвани проблеми, които обхващат всеки един аспект на пикапа.

Затова изненадата не е, че цените за препродажба са се сринали. Истинският шок е, че изобщо има някой, който е готов да обмисли покупката на този автомобил, завършват Fast Company.