Диаманти, дизайнерски марки чай и луксозни дрехи - луксозните марки в САЩ, Европа и Япония все повече се обръщат към Китай, Индия и други развиващи се азиатски страни.

Китайски туристи често атакуват бутиците на Cartier и други луксозни марки, като не се притесняват да похарчат хиляди долари за луксозни стоки. Според тях, икономиката не изглежда много зле, така че „няма причина да се въздържат".

Повечето страни от Азиатско-тихоокеанския регион отбелязаха положителен растеж, с изключение на Япония, отбелязва фирмата за наблюдение на пазара Euromonitor International. Швейцарската група Richemont, чиито марки включват Cartier и Vacheron-Constantinм съобщи за нарастване с 2% през последното тримесечие на миналата година. Общите продажби са достигнали 1.6 милиарда евро, благодарение предимно на азиатския пазар.

Нарастването в Азия е достигнало 25%, като компенсира свиването на традиционните пазари. Очаква се тази година Азия да закупи луксозни стоки за 54 милиарда долара, отбелязвайки ръст от 3.5%.

Източник: БГНЕС