USA Today представи днес тричленното семейство Войтовиц- доскоро те са имали ваканция, хранене в ресторант, нови дрехи и всички високотехнологични играчки, които средностатистическото американско семейство има.

Сега те имат 40 акра в Мичиган, на които отглеждат прасета и кокошки, нямат сателит и носят дрехи втора употреба. Основното им забавление е посещението веднъж седмично на обществената библиотека в близкия град.

"Не казвам, че това е добро за всички, но то определено е добро за нас", обяснява Партик- баща на семейството.

Войтовиц са само един пример за новата категория американци, която се ражда на бял свят, и която изданието нарича "икономически сървайвъри". Родени от кризата, те не могат да бъдат определени като "бедни американци", а като хора, които се опитват да станат по-самодостатъчни и независими от икономическите условия.

Събуждайки почти забравените човешки умения и подготвяйки се за тежкия ден, тези хора имат чувството, че контролират положението повече от останалите, коментира психолог. Техният брой ще продължава да расте, коментира той.

Те показват и какво прави американецът, когато се почуства притиснат от икономическата ситуация:

-купува замразена храна

С особена популярност се ползват продуктите на обща стойност 3 375 долара, стигащи за изхранването на четиричленно семейство за три месеца.

-захваща се с градинарство

Продажбите на семена в САЩ за нараснали с 30% през 2008 г. 19%, или 7 млн. повече домакинства, са се включили с Националната градинарска асоциация. Продажбите на книги за градинарство са скочили.

-приготвя зимнина

Jam and Jelly Lady commercial cannery е отчела двойно повече търсене на продуктите й.

-шие

Singer и Husqvarna Viking също отчитат повишено търсене на продуктите си. А все повече хора посещават курсове.

-отива на село

Според Стив Салтман, мениджър в LandAndFarm.com., се е повишил броят на клиентите, които искат "да живеят просто на по-евтино място". Всички те искат да се преместят от големите градове... на село.