Червеният килим на наградите „Оскар“ не е това, което беше.

Преди на него се провеждаше чисто и просто състезание по красота.

Нямаше значение колко талантливи, трудолюбиви и издръжливи да постигнат успех срещу невъзможните шансове на Холивуд бяха актрисите.

Идвайки на наградите на Академията, те се подреждаха в стил Мис Свят, за да бъдат оценени колко горещо изглеждат в своята рокля с корсет, докато мъжете се занимаваха с важните неща, като обиране на наградите за най-добър режисьор, пише в коментар за The Guardian Джес Картнър-Морли.

Червеният килим вече е отделна развлекателна индустрия сама по себе си. Ефективна платформа да разкажете на света история за това кой/коя сте.

Това направи Лили Гладстоун, почитайки позицията си на първата номинирана индианка в своята категория с рокля, проектирана от творческия директор на Gucci Сабато Де Сарно съвместно с артиста Джо Биг Маунтин, представител на коренните жители на Северна Америка. Тоалетът ѝ беше с традиционна бродерия „quillwork“ на деколтето.

Getty Images | Лили Гладстон на 96-ите награди Оскар

Това може да бъде и изключително добре платена странична дейност: смята се, че Ема Стоун получава около 2 милиона долара годишно от Louis Vuitton, който я облича за всичките ѝ големи изяви, отбелязва Картнър-Морли.

Тазгодишните награди не бяха най-добрата сцена за това конкретно партньорство: роклята на Стоун стана новина, защото ципът ѝ се счупи, докато тя отиваше към сцената, за да вземе статуетката си, но пък Стоун преодоля неловкия момент с присъщата си естественост.

Getty Images | Ема Стоун получи своята награда "Оскар" за водеща женска роля с развален цип на роклята си. Тя бе отличена за превъплъщението си в Бела Бакстър във филма "Клети създания" на Йоргос Лантимос

Роклите станаха по-интересни, а модните марки харчат повече от всякога, за да обличат знаменитости.

Емили Блънт например има договор с Tiffany и ще бъде щедро възнаградена за това, че носи на церемонията огърлицата на бранда със 700 диаманта. Нейната рокля Schiaparelli с презрамки, издигащи се над раменете ѝ, вероятно беше избрана отчасти защото този акцент привлича вниманието към огърлицата и обеците от шест карата.

Getty Images | Емили Блънт и Джон Красински

Още преди наградите да бъдат раздадени, шумът от червения килим подсказа, че това ще е вечерта на „Опенхаймер“. Много от звездите във филма бяха облечени в синергия, сякаш за много изискан бал на научен колеж, коментира още Картнър-Морли.

Смокингът Versace на Килиан Мърфи беше подчертан от златна брошка от хонконгската марка Sauvereign, която обясни в изявление, че осемте концентрични трапеца на дизайна имитират „формата на интериорните компоненти в изобретението на Опенхаймер, променящо историята“.

Getty Images/ Килиън Мърфи беше отличен с "Оскар" за главна мъжка роля в "Опенхаймер"

Презрамките на роклята на Флорънс Пю, подобно на противопоставящия се на гравитацията тоалет на Блънт, се носеха на няколко сантиметра над раменете ѝ. Намигване към дързостта на Опенхаймер с физиката, може би. Или препратка към наградите „Оскар“, където филмът с най-успешна формула е този, който се прицели само на няколко сантиметра над масовия вкус.

Getty Images | Флорънс Пю

Силата на модата на червения килим е и в това, че брандове като Chanel излизат извън зоната си на комфорт на сдържана елегантност, за да облекат знаменитости като Били Айлиш в интерпретация на традиционния си костюм от туид.

Getty Images | Били Айлиш

Chanel са осъзнали факта, че Айлиш, която носеше бели чорапи до коляното и маратонки Mary Janes, ще им спечели повече реакции в социалните мрежи, отколкото всяка изгряваща звезда в романтична рокля.