През 2023 г. китайската Huawei Technologies регистрира най-бързия си растеж от четири години, което включва възстановяване на потребителския ѝ сегмент и приходи от нови сфери като интелигентни автомобилни компоненти, ускоряващи възстановяването ѝ от санкциите на САЩ.

Приходите на компанията са нараснали с 9,63% спрямо година по-рано до 704,2 милиарда юана (97,48 милиарда долара), като потребителският бизнес е допринесъл най-много за този ръст - със 17,3% (251,49 милиарда юана).

Бизнесът с телефони на Huawei преживя ренесанс миналата година, тъй като компанията се завърна на основния пазар на 5G смартфони с Mate 60, очевидно успявайки да преодолее американските ограничения. От 2019 г. САЩ ограничиха достъпа на китайският технологичен гигант до американски технологии, обвинявайки го, че представлява риск за националната сигурност, което той отрича.

2023 г. отбелязва третата поредна година на растеж за компанията, след като приходите ѝ спаднаха с почти една трета през 2021 г., когато тя започна да изчерпва резервите от чипове. Въпреки това приходите ѝ остават под своя пик от 2020 г. - 891,3 милиарда юана.

Huawei беше сравнително мълчалива за постижението си, като отмени пресконференцията за финансовите си резултати, които провеждаше всяка година от началото на ограниченията, наложени от Вашингтон. В прессъобщение ротационният председател Кен Ху коментира, че резултатите са в съответствие с прогнозите:

„Минахме през много предизвикателства през последните няколко години. Но чрез тях успяхме да израснем.“

На събитие миналата година Мън Уангжу, финансов директор на Huawei и дъщеря на основателя на компанията, обяви, че Huawei вече не е в режим на криза.

Нетната печалба през 2023 г. е нараснала със 144,5% до 87 милиарда юана, като маржът ѝ се е удвоил спрямо година по-рано до 12,35%. Част от това представяне се дължи на текущо плащане от продажбата на бранда за смартфони Honor, с който Huawei се раздели през ноември 2020 г., посочва говорител на компанията, цитиран от Reuters. Докато основният бизнес на компанията с ИКТ инфраструктурата остава без особено развитие, нейната облачна дивизия нараства с повече от една пета, генерирайки приходи от 55,3 милиарда юана. Бизнесът на Huawei със софтуер и компоненти за интелигентни автомобили също отбелязва силен ръст, макар и от по-ниска база - 128,1% спрямо предходната година (4,7 милиарда юана).

Миналата година Huawei обяви, че ще отдели модула за интелигентни автомобили в нова компания. По-рано този месец Ричард Ю, управляващ директор и председател на решенията за интелигентни автомобили на Huawei, разкри също така, че подразделението вероятно ще излезе на печалба от април, след като загуби милиарди юани през изминалата година.