Доставките на смартфони в Европа са намалели с 12% на годишна база през второто тримесечие на 2023 г., което е най-ниският тримесечен обем от 2012 г. насам, според доклад на службата за пазарен мониторинг на Counterpoint Research.

На фона на този траен спад на европейските пазари телекомуникационният оператор А1 България има своя собствена траектория.

„Тази година, имайки предвид всичките трудности на пазара, при нас наблюдаваме ръст на годишна база от порядъка на 7%. На фона на трудните пазари, високата инфлация и липсата на иновация в голяма част от продуктите, отчитаме това като положителна посока“, разказа Александър Колев, мениджър „Управление на продуктово портфолио и аксесоари" в А1 по време на форум, посветен на иновациите в компанията през 2023 г.

Колев изтъкна променящата се тенденция, при която потребителите, гравитиращи към технологиите от висок клас, проявяват повишен интерес към по-стари серии, като наблегна най-вече на устойчивата популярност на Samsung и Apple.

„Традиционно високият клас поддържа високото търсене. Интересен факт е, че все повече хора обръщат внимание на предишните поколения смартфони, които все още са в производство. Клиентите, които не искат да платят 2500 лв. за телефон, но държат да имат продукти на Apple, показват интерес към така наречената Legacy серия“, каза още Колев.

Понастоящем Samsung доминира на пазара с най-голям дял продажби. Интересна новина е, че Motorola се покачва на второ място, демонстрирайки добро представяне в сегмента на средния клас през третото тримесечие.

През 2023 г. трети по продажби в А1 е Apple, измествайки Xiaomi, който е на четвърто място. Китайският производител е изправен пред спад на продажбите, поради по-лимитирани доставки и това, че не всички нови модели се харесват на клиентите.

Топ 5 по продажби в А1 допълва Huawei.

От мобилни мрежи до киберсигурност – А1 продължава да вдига летватаОператорът е инвестирал 100 млн. лв. в мрежата си през последните 2 години и развива портфолиото си от услуги

Kivi 32 Kids TV

Разнообразявайки портфолиото си в областта на електрониката, А1 България започва партньорство с KIVI – млад украински бранд, чието производство е позиционирано в Европа.

Идеята на компанията е да предлага достъпни телевизори, с високо качество и с атрактивен дизайн, идващ от опитни кадри работили за LG.

“Самата рамка на телевизора е изработена от Lego блокчета, като дава възможност на децата да украсят телевизора по начина, по който пожелаят. Така всеки един от тях може да стане уникален.”

Мониторът идва със стъкло, което според изследванията е 4 пъти по-здраво от това на стандартния телевизор. „Смятам че това ще се оцени, най-вече от родителите. Другото интересно е нощната лампа на гърба на монитора, която може да свети през нощта, така че в стаята да има лека светлина за децата, които се страхуват от тъмното.“

Устройството се управлява със смарт дистанционно, което работи и с Bluetooth, като и то идва със светлина, която помага за намирането му в тъмното. „Това е интересен продукт, който няма еквивалент на българския пазар.“

Стъпка към новото поколение гейминг

А1 България навлезе в сферата на игровите конзоли, представяйки PlayStation 5, която идва с подобрен корпус и атрактивни пакетни предложения. Предлагането на този продукт има за цел да насърчи дълготрайното партньорство и да разшири достъпа на клиентите до цялостния каталог от аксесоари и игри на PS5 семейството.

„Стартираме продажбите на PlayStation 5, най-новата версия на конзолата, която е с 30% по-малък обем на корпуса. По отношение на хардуера, тази версия е на практика същата като основния модел“, обяви Колев.

Разликата се състои в това, че самият SSD диск на новата PS5 е по-голям, като паметта скача от 825 GB на 1 TB. Конзолата ще се предлага в бъндъл, идваща с втори контролер, като цените стартират от 39,99 на месец за 36 месеца с план за фиксирана услуга от А1.

PlayStation 5 се предлага с допълнителен контролер от А1Гейминг конзолата PlayStation 5 се предлага в брой и на изплащане с плановете на телеком оператора

Legion GO x Legion Glasses

Брандът Legion в състава на Lenovo е специално посветен на игри и се стреми да осигури високопроизводителен хардуер, пригоден за геймъри. Серията Legion Go се фокусира върху преносимостта и съвместимостта с различни устройства, предоставяйки на потребителите комфортно и завладяващо изживяване.

Този продукт ще бъде предлаган единствено от А1 в българския телеком сектор, каза по време на форума Митко Георгиев, мениджър потребителско портфолио на Lenovo за България.

Устройството е с два безжични джойстика, интегриран скрол, 8.8 инчов дисплей, 16 GB оперативна памет и 512 GB SSD, при тегло под 750 грама.

„С това определено променяме мобилния гейминг“, заяви представителят на Lenovo.

Очилата Legion Glasses, идващи като допълнение към конзолата, представляват новаторски отговор на четири основни проблема в мобилния гейминг, включително малкият екран, яркостта, дискретността и липсата на ергономичност.

„Със създаването на тези очила, ние решаваме всички тези проблеми. Най-просто казано, този екран ни дава възможност да разширим и увеличим изображението, създавайки чувство все едно пред нас има 85 инчов екран, с качество на OLED матрица. То не е подходящо само за гейминг, може да бъде ползвано и за работа и гледане на филми. Устройството ви дава възможност да имате един огромен екран пред очите си, докато пътувате. Legion Go е съвместим с редица други устройства, като таблети и лаптопи, стига да поддържат Type-C порт“, каза Георгиев, акцентирайки върху гъвкавостта на конзолата.

„Не само в България, но и в глобален мащаб, геймингът е една от най-бързо растящите индустрии. Мисля че партньорството ни с Lenovo ще ни помогне да стигнем до още повече хора“, каза Александър Колев, потвърждавайки стремежа на A1 към успехи в и отвъд телеком услугите.