Изкушени от очарованието на далечни дестинации, представени в социалните медии, Gen Z (родените между 1997 г. и 2012 г.) харчат много повече за пътуване от всяко друго поколение.

Според проучване на Afterpay, цитирано в нов доклад на приложението за пътувания Hopper, с настъпването на пълнолетието се очаква покупателната им способност да нарасне с 48% до края на това десетилетие.

Изискванията на тази демографска група ще бъдат от решаващо значение за успеха в туристическата индустрия, допълва Fast Company. В доклада се подчертава още, че предпочитанията на това поколение много често са сложни и противоречиви. Ето някои от основните изводи:

Повече пътуване не значи по-малко притеснение

Представителите на поколението Z пътуват повече от предишните поколения, но също така са по-загрижени за въздействието на пътуванията върху околната среда.

63% от анкетираните от Hopper, са направили покупки за пътуване през последните 12 месеца - процент, който ще се увеличи през следващите години, тъй като поколението придобива по-голяма покупателна способност.

В същото време 67% от поколението Z, анкетирани от Pew Research Center, съобщават, че през последните няколко седмици са изразили необходимост от действия в областта на климата, в сравнение с 61% от милениалите, 53% от поколението Х и 50% от бейби бумърите. Ето защо се очаква екотуризмът да набере популярност в следващите няколко години.

Формирани от социалните медии, но и скептични към тях

Въпреки че все повече разчита на социалните медии за вдъхновение, Gen Z цени автентичните преживявания извън утъпканите пътеки: Средностатистическият представител на поколението Z прекарва 9 часа и 36 минути онлайн на ден, като голяма част от от това време е в социалните медии.

Съдържание, базирано на видео, оказва особено влияние върху формирането на решенията за пътуване, като проучване на Cisco, цитирано от Hopper, установява, че през последните пет години трафикът на видео в интернет се е увеличил 15 пъти и представлява 82% от целия трафик. 25% от представителите на поколението Z съобщават, че използват социалните медии за планиране на пътувания.

Въпреки това Gen Z е скептично настроено и към изкуствеността, която социалните медии носят, като избира "дублиращи дестинации", а не конвенционални туристически атракции. Hopper съобщава, че Порто, Малага и Аляска, са популярни дестинации за Gen Z.

Краят на лоялността към бранда

Пътуващите от Gen Z са неутрални по отношение на марките: 59% от потребителите на Hopper не са част от никакви програми за лоялност в сравнение с 54% от милениалите, 47% от поколението X и 46% от бейби бумърите.

Като поколение, което цени автентичните преживявания и същевременно се опасява от негативните външни ефекти на големите туристически конгломерати, то е склонно да избира хотели и авиокомпании по-скоро заради цената и уникалността на преживяването, отколкото заради бранда.

Ето защо може да се наложи туристическите компании да се съсредоточат върху предлагане на редица алтернативни възможности в своите платформи, допълва Fast Company.