На фона на нарастващата конкуренция и слабите резултати на акциите, Tesla се отказва от маркетинг стратегията на основателя си Илон Мъск и ще продължи да използва дигиталната реклама в опит за нов тласък на продажбите.

Миналата година компанията е похарчила около 6,4 млн. долара за дигитална реклама, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на данни от Vivvix, дъщерно дружество на платформата за проследяване на реклами MediaRadar.

Маркетинговият бюджет на автомобилния гигант е превишен със 175 000 долара повече, които Vivvix изчислява, че са похарчени през 2022 г.

Според доклад на компанията за пазарни проучвания Sensor Tower, само за първото тримесечие на миналата година Tesla е похарчила 900 пъти повече за дигитална реклама, насочена към САЩ, в сравнение с година по-рано.

Разходите за реклама на Tesla са предимно към YouTube, съобщава Sensor Tower, но също така са включвали кампании във Facebook, Instagram, Google и платформата X, собственост на Мъск, сочи преглед на публични данни.

Много от рекламите популяризират автомобила Model Y на компанията, като призовават за покупка преди увеличението на цените от 1 април. Някои изтъкват функциите на Tesla, като например автопилота, а други показват семейства, които използват сензорния екран, за да играят игри или да стриймват видео.

Мъск и Tesla често отхвърлят традиционните форми на реклама, като разчитат на популяризирането "от уста на уста", програми за препоръчване и звездната сила на своя изпълнителен директор, за да привлекат клиенти, допълва Fortune.

Ексцентричният милиардер неведнъж отбелязва, че парите, изразходвани за рекламни кампании, могат да бъдат по-добре похарчени другаде.

"Tesla не рекламира и не плаща за подкрепа. Вместо това използваме тези пари, за да направим продукта си страхотен", написа той в публикация в X през 2019 г.

Все пак, близо 30-процентният спад на акциите на Tesla от януари насам и засилената конкуренция от китайските производители на електрически превозни средства накараха Мъск да се отвори за рекламата.

В отговор на въпрос по време на годишната среща на акционерите през май миналата година, той заяви, че Tesla ще "пусне малко реклама и ще види как върви".

Обратът в рекламната политика на компанията идва в момент, когато първото тримесечие приключва, а анализаторите вещаят прогнози за слаби резултати в отчета на автомобилния гигант.

Някои вече понижиха оценките си за доставките на автомобили през първото тримесечие (приблизителна оценка на продажбите), след като миналата седмица Bloomberg съобщи, че Tesla намалява производството в завода си в Китай.

В сряда Wedbush Securities намали прогнозата си до 425 968 от около 475 000.

Последователно бичи настроеният анализатор на Wedbush Дан Айвс също намали целевата си цена до 300 долара от 315 долара.

Изтекъл тази седмица вътрешен имейл до служителите на компанията разкрива, че Мъск разчита не само на дигитална реклама, но и на агресивна промоция, за да увеличи допълнително продажбите на абонамента за "самостоятелно шофиране" за 12 000 долара на година.

Изпълнителният директор заявява, че от Tesla са длъжни да предоставят на потенциалните клиенти бърз пробен период, докато очакват автомобилите си. "Знам, че това ще забави процеса на доставка, но е твърдо изискване", пише Мъск във вътрешния имейл.