Според доклад на Morgan Stanley продажбите на Rolex за първи път са достигнали 10 млрд. долара, тъй като водещата швейцарска марка за часовници е увеличила пазарния си дял.

Компанията е произвела 1,24 млн. часовника през 2023 г. с продажби от 10,1 млрд. швейцарски франка (11,5 млрд. долара). Това е ръст от 11% спрямо 2022 г., посочват анализаторите на Morgan Stanley, като добавят, че сегашното ниво на пазарен дял на Rolex е "безпрецедентно".

Производителят на моделите Daytona, Submariner и Datejust увеличи пазарния си дял на дребно до над 30%. През тази година добре заплатените купувачи се интересуваха от часовници, произведени от женевската компания, която се контролира от благотворителен тръст на името на основателя Ханс Уилсдорф. По-евтината марка часовници Tudor, която е собственост на същия фонд, има продажби за около 620 млн. долара през 2023 г.

"Нито една друга луксозна марка не може да претендира за такава доминираща позиция в съответния сектор", пишат в доклада си анализаторите от Morgan Stanley.

Rolex "остава безспорният номер 1 в индустрията за луксозни часовници с по-големи продажби от тези на петте следващи марки: Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe и Richard Mille взети заедно", казват те.

Докладът показва, че продажбите на луксозни часовници в Швейцария продължават да се управляват от шепа марки с годишни продажби над 1 млрд. франка. Vacheron Constantin, историческата компания, контролирана от Richemont, се присъединява към елитния клуб на продажбите от 1 млрд. франка за първи път през 2023 г.

В другия край на спектъра, Swatch Group AG е продала над 2 млн. часовника MoonSwatch през 2023 г. и общо около 5,8 млн. на средна цена от 141 франка. До голяма степен благодарение на успеха на MoonSwatch, създаден в сътрудничество с Omega, Swatch е най-бързо растящата марка часовници за втора поредна година.